21 Mayıs 2015 Perşembe

GÖLGEDE VE GÜNEŞTE FUTBOL - Eduardo Galeano

Az miktarda latince bilen, kenarından köşesinden İtalyanca veya İspanyolca karalamış olanların tahmin edeceği üzere "El Futbol A sol y Sombra" kitabın orijinal ismi. Galeano'yu geçtiğimiz ay kaybetmiştik. Kendisine bu yazıyla saygılarımızı gönderiyoruz.

Bu yazı kitap tanıtımı yerine biraz hatıra defteri tadında olacak. Elimdeki kitap 1997 basımı, İspanyolca'dan çevrilmiş. Çevirmenlerimiz Ertuğrul Önal ve M.Necati Kutlu. Kitabın kendisi ise 1995 yılında yayınlanmış. O yıllarda ne şekilde bu kitaptan haberim oldu ve nasıl aldım hiç hatırlamıyorum. Kitabın fiyatı ise 1.200.000 Türk Lirası. Şimdiki paraya göre 12 TL civarı olsa gerek. Harçlığıma kıymışım demek ki.

Kitap tanıtımlarında, TV kanallarında veya gazetelerde gördüğüm alıntılar genellikle kitabın hep aynı yerinden. Benim de aklımda en çok orası kalmış. Yaşını başını almış eskilerin forvetin, arkadaşına vaktiyle attığı golü anlatması. O zamanın yeşil sahasında ise artık bir süpermarket yer alıyor. Hagi'nin bir gün gelip, o gökdelenlerin arasından "Monaco maçında tam buradan vurmuştum" veya "Bilbao'ya golü atıp şuradaki tribünlere koştum" demesi gibi.



  • Güney Amerika'yı ve kültürünü
  • Futbol üzerine kitaplar okumayı
  • Bir çırpıda okunacak kitapları okumayı

seviyorsanız bu kitabı mutlaka okumalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder